Isabelle vs osthyveln.

I fredags så skulle jag göra mig en smörgås. Jag tog fram bröd, smör, pålägg och började som vanligt. När jag skulle hyvla ost så såg jag att jag behövde ta bort en bit av kanten. Så jag tog osthyveln, började skära av kanten och.. så slant jag. Kände att jag fick väldigt ont i tummen, tittade på den och Fan. Helvete. Skit. Jävlar. Helvete. Fan. Fan. Fan...jag hade skurit av en bit av min tumme.
 
Jag hamnade i chock och ringde då den första jag kunde komma på. Han sa att han skulle komma på en gång och att jag skulle försöka stoppa blödningen. För blödde, ja det gjorde det.
 
Så jag gick runt i lägenheten med tummen, instoppad i massa papper, uppe i vädret och var livrädd. Jag hade ingen aning om hur illa det faktiskt var. Toppen jag hade skurit av visste jag inte om jag behövde, och att jag inte kunde hitta den gjorde inte saken bättre. Så jag bad till gud att den inte behövdes.
 
När min kära vän var här åkte vi till sjukhuset där det enda dom kunde göra var att plåstra om tummen. Biten jag hade skurit av var ändå för liten för att kunna sys på igen, så nu ska det alltså bara få läka igen som ett vanligt sår.
 
Isabelle 0 - Osthyveln 1.
 


Kommentarer
Postat av: Amanda

Det där har jag gjort med mina krogar. Två gånger. En gång räckte inte för att jag skulle lära mig tydligen.

2012-09-18 @ 17:10:59
URL: http://lillakollberg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0