Frågetävling och illamående.

Gårdagen var riktigt kul! Jag och Stian gick till James Clark, det är en bar där han lite då och då håller i en quiz som det heter, alltså en frågetävling. Det var dags igårkväll igen, så jag fick vara i lag med bland annat hans bror och några vänner till dom.

Jag kan ju lugnt säga att jag inte var den skarpaste kniven i lådan. När jag satt där och kände mig lite smådum kom plötsligt frågan "hur många bokstäver har det svenska alfabetet?" och POFF så hade jag sju personer som satt och tittade på mig med stora ögon i väntan på svar. Pressen var inte att leka med! Satt och räknade på fingrarna minst 20 gånger så att det verkligen skulle bli rätt. Om det hade blivit fel skulle jag ju inte kunnat leva med mig själv längre.
Det förstår ni självklart också.

Men i övrigt gick det ju bra, vi kom på 9e plats av ca 25 lag. Och eftersom jag inte hade hjälpt sådär jättemycket mer än att ge rätt antal bokstäver till svenska alfabetet
(don't judge!) la jag till kommentaren "jag är ju ändå
en dum svensk". Works every time.

Idag har det för övrigt varit en spännande dag. Började med att jag var tvungen att springa till badrummet för att spy. Inte sådär jättekul. Men tänkte "what the hell, jag drar till jobbet ändå". Det skulle jag inte ha gjort... spydde på torget. På torget liksom! What are the odds?!
Så nu sitter jag här hemma och mår skit. Inte direkt så jag ville spendera min fredag.


Feeling on top of the world!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0