Norway.

Äntligen skriver jag! Eller?

I fredags kom vi till älskade Norge. Bilen vi tittade på kvällen innan blev för övrigt våran. Woho! Våran lilla pärla.

Våran chef mötte upp oss och visade oss vart arbetslägenheten var. Där fanns redan en av våra blivande arbetskompisar. Riktigt trevlig pojke!
Dagen efter roade vi oss med att kolla runt lite hur staden ser ut här i Tönsberg. Älskar staden, så himla mysig. När kvällen närmade sig bestämde sig jag och Emil (jobbarkompisen) att vi skulle dela på 10 mellanöl. Vad betalade vi för dom? 230 norska kr! Så jäkla sjukt. Första och sista gången vi köper öl här i Norge vill jag lova.

När vi sen kom hem laddade vi upp med en härlig skräckfilm - rec. Alla tre satt bokstavligen och skrev som små flickor. Inte långt efter kom två pojkar till som vi skulle börja jobba och bo ihop med. Och dom är ju precis lika underbara som Emil!

Första dagen på jobbet, hur gick det? Så sjuk spännande och intressant! Men oj vad det är mycket att lära sig nu. Mitt huvud har snart överbelastats.

Annars så flyter allt på bra. Är verkligen skitkul att bo ihop med ett gäng, speciellt bra för mig som är så sällskapssjuk.

Nu ska vi mysa vidare. Skriver snart igen.

Kommentarer
Postat av: Amanda

Vad mysigt med ett litet kollektiv. Vart ligger Tönsberg i förhållande till någon norsk stad som man faktiskt hört talas om? :P

2011-09-21 @ 17:51:08
URL: http://lillakollberg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0