Issa och Norge går inte ihop.

Jaha. Då har jag kanske bihåleinflammation då. Har haft konstant huvudvärk i över en vecka snart. Och att vara på jobbet har ju inte gjort den bättre.

Tänkte nu berätta en liten rolig historia om mig och en del av mitt liv i Norge.
När man bor i Norge så måste man ha en egen, fast läkare. Jag har då inte hunnit skaffat det än, har inte mått så pass dåligt så att jag tyckt att jag behövt gå till en läkare.
Men på den senaste tiden har jag ju alltid varit sjuk, och nu när huvudvärken kom så blev det bara för mycket. Så Liv som bor där uppe hjälpte mig imorse att ringa till någon läkarmotttagning så att jag skulle kunna få en läkare.
Men tydligen så har jag inte det rätta norska personnumret för att kunna få en egen läkare. Wtf?

Så det enda alternativet jag har just nu är att gå till en mottagning där dem tar emot vem som helst. Men 0-5 minuter kostar 500 norska. 5-15 minuter kostar 800 norska. GLÖM.

Vad fan ska man göra liksom? Som tur är har jag bara 3 arbetsdagar kvar som jag har bestämt mig för att jobba, sen åker jag ju hem till Sverige då jag ska gå till en läkare där istället.

Fucking unbelievable.

Kommentarer
Postat av: kristina

dude, fan va segt. hoppas det löser sig! ses snart xoxo

2010-03-26 @ 17:13:39
URL: http://kristinawh.blogg.se/
Postat av: Amanda

Jo visst är den mysi avdelningen, men det styrs förstås en del av vilka som bor där också ;)

Vi har inte flyttat ut till Sund än. Har flyttat över en hel del saker, men kan inte flytta över hur mycket som helst med tanke på att vi inte fått vårat sålt än. Man ska helst inte ha visningar och sånt i ett omöblerat hus. Det är fullt möjligt att vi hinner med det. Jag jobbar i och för sig varannan helg nu mer. Men vilka datum var det du skulle komma hem då?

Jag hör gärna mer och dig och Maxime, men Msn och jag har inte lika mycket kontakt längre som tidigare. Men kanske, någon dag, när vi minst anar det :) <3

2010-03-27 @ 16:13:01
URL: http://lillakollberg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0