i'm gonna shine. and you can't stop me.

Jag har länge haft dåligt självförtroende. Jag har mått så pass dåligt att jag har skadat mig själv. Tyckte inte att jag var värd någonting så att göra mig illa var ett bra sätt att straffa mig på. Jag slutade äta, jag gjorde illa mig fysiskt och höll mig undan. Jag såg ner på mig själv och var inte bra nog åt någon. Även om mina underbara vänner berättade hur bra jag var så trodde jag dem inte. Jag såg mig själv som en ful tjej som inte gjorde någon nytta.

Dessa tankar finns delvis fortfarande i mig. Och det kommer dem alltid att göra. Men jag har kämpat och nu har jag äntligen börjat komma ur det. Jag ser nya möjligheter. Jag vet att jag inte är fulast i världen och att det inte heller spelar någon roll om hur man ser ut. Det är personligheten som man kommer långt med. Och med alla fina kommentarer jag får av mina vänner mår jag bra. Nu kan jag äntligen ta åt mig och förstå att jag faktiskt är bra. Jag är en bra tjej. Jag har ett bra liv. Jag har ingenting att klaga på.

Det jag vill komma fram till vet jag inte. Kände bara för att berätta det. Det är äntligen nu som jag kan känna att jag lever. På riktigt. Nu börjar mitt liv.


Kommentarer
Postat av: Emma

Du är världens bästa isa!

Du ska vara glad för den du är för du är världens finaste och underbaraste tjej och jag är lycklig som får ha dig som min bästa vän =) <3



2009-09-03 @ 11:51:32
URL: http://kramisemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0